تجمع اعتراضی معلمان و کارگران در روز جهانی کارگر با وجود سرکوب بسیار شدید پلیسی _ امنیتی، در بیش از پنجاه شهر کشور شکل گرفت.


یکشنبه اول ماه مه (۱۱اردیبهشت) روز جهانی کارگر، با فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان به تجمع اعتراضی و حمایت‌های صورت گرفته از سوی تشکل‌های کارگران و بازنشستگان در بیانیه‌های متعدد، بمناسبت روز جهانی کارگر و روز معلم با همبستگی در بیش از پنجاه شهر تجمعات اعتراضی برگزار شد.


در روزهای منتهی به روز جهانی کارگر، تعدادی از فعالین کانون صنفی معلمان و فعالین کارگری با هجوم عوامل امنیتی بازداشت زندانی شدند. عوامل اطلاعاتی امنیتی با تمام امکاناتی که از صاحبان سرمایه و قدرت در دست دارند تمام قد مقابل اعتراضات بحق کارگران و معلمان ایستادند و سعی در سرکوب این اعتراضات با ابزارهای سرکوب نظیر ارسال پیامک‌های تهدید آمیز وسیع به فعال صنفی معلمان و کارگران و تهدیدهای تلفنی و ارسال ابلاغیه حضور در مراکز امنیتی و هجوم به منازل این فعالین و ضبط موبایل و کامپیوتر و کتاب و نشریات و لوازم شخصی این افراد کردند. در تهران و اطراف میدان بهارستان و خیابان‌های منتهی به آن و مترو بهارستان، مملو از حضور نیروهای انتظامی و یگان‌های ویژه سرکوب و موتور سوارها و لباس شخصی‌ها بود و ایستادن افراد ممنوع بود و اگر کسی می‌خواست بایستد با برخوردهای زشت و زننده عوامل امنیتی و نیروهای لباس شخصی مواجه و یا بازداشت می‌شد. البته این امکانات و ابزار سرکوب در شهرهای دیگر الخصوص منطقه جنوب کشور و کردستان هم به همین شکل بود.


اما علیرغم تمام امکانات و ابزارهای سرکوب، اعتراضات معلمان در بیش از پنجاه شهر شکل گرفت و کارگران هم درتعدادی از شهرها با وجود جو امنیتی توانستند روز جهانی کارگر را با حضور در خیابان برگزار کنند.


بازداشت‌های صورت گرفته در ارتباط با اعتراضات روز جهانی کارگر که اطلاع یافته‌ایم به قرار زیر است:

معلمان

رسول بداقی، محمد حبیبی، جعفر ابراهیمی، علی‌اکبر باغانی، رضا مسلمی، صفررمضانی، شعبان محمدی، مسعود نیکخواه، اسکندر (سوران) لطفی، دکتراسدی، محمد خواجه، یوسف صیادی، حمید خجسته، اردشیر صیادی، فریدون شفیعی، محمود ملاکی، محسن عمرانی، دکتر امانی‌فر ، صلاح سرخی، منصوره عرفانیان، علی حاجی، فاطمه بهمنی، دکتر محمودی، جدای این اسامی گروهی از افراد که عمده آنها از بازنشستگان هستند در محل تجمع بازداشت شدند که اسامی آنها در دست نیست. همچنین ماموران امنیتی به منازل بسیاری از کارگران و حامیان حقوق کارگر یورش بردند و وسایل ارتباطی و الکترونیکی و وسائل شخصی‌شان را ضبط کردند و افرادی نیز برای بازجویی احضار شدند.


سندیکای کارگران شرکت واحد بازداشت فعالین کانون صنفی معلمان را قویا محکوم می‌کند و همچنین یورش ماموران اطلاعاتی را به منازل اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد حسن سعیدی و داود رضوی و دیگر موارد را بشدت محکوم می‌کند و خواستار آزادی بی قید وشرط تمامی بازداشت شدگان معلمان و بازنشستگان و کارگران می‌باشد.


لینک کانال

t.me/vahedsyndica (https://t.me/vahedsyndica)