سندیکای کارگران شرکت واحد سناریوسازی های وزرات اطلاعات علیه اعضای این سندیکا و کانون صنفی معلمان ودیگر فعالین را قویا محکوم میکند


با بحرانی تر شدن وضعیت اقتصادی کشور و افزایش بی رویه قیمت ها و اسفبارتر شدن وضعییت معیشتی مردم، الخصوص کارگران، مزدبگیران نه تنها شاهد شدت گرفتن اعتراضات اقشار مختلف مردم اعم از کارگران و بازنشستگان و معلمان هستیم، بلکه این اعتراضات گسترده تر و سراسری هم شده است.

بنابر همین شرایط، فشار سرکوب هم بیشتر شده است و اعتراضات نیز بطور مستمر افزایش یافته است .

مسئولین حکومتی و دولتی هم به دلیل ناکارآمدی و بی تدبیری و اقتصاد رانتی هیچ برنامه و راهکاری برای برون رفت از این معضل لاینحل ندارند.

میتوان به اعتراضات اخیرمردم درشهرهای مختلف کشور بخصوص در حاشیه شهرها و اعتصاب اخیر (۲۶اردیبهشت) رانندگان شرکت واحد اشاره کرد.


از آنجایی که وزارت اطلاعات درمبارزه با فساد و جلوگیری از رانت حکومتی بسیار ناتوان است، یکبار دیگر دست به ساخت سریال ها و سناریوهای تکراری و نخ نمایی زده که قبل از این هم برای همگان روشن بوده و هست . با ساخت این کلیپ ها در صدا وسیمای بی مخاطب ، قصد نشان دادن اقتدار و ایجاد رعب و وحشت برای ساکت کردن فعالین و معترضین، با بالا بردن هزینه اعتراض برای مردم را دارد.


درمورد سندیکای کارگران شرکت واحد باید بگوییم فقط در مورد همین سه عضو سندیکا رضا شهابی و داوود رضوی و حسن سعیدی که تاکنون در دو کلیپ ساختگی از سوی وزارت اطلاعات اتهامات جاسوسی به آنها زده شده، باید بگوییم در حال حاضر این سه عضو سندیکا وکالت محضری ۱۲۰ راننده زحمت کش شرکت واحد را بطور قانونی در اختیار دارند که با همکاری وکلای شناخته شده، امیر رئیسیان و حسین تاج تا کنون توانسته اند رئیس هئیت مدیره تعاونی مسکن شرکت واحد که منصوب حاصل رانت قالیباف است به همراه تعدادی از اعضای تعاونی مسکن که حاصل دسترنج کارگران را بلعیده اند، بعد از یک سال پیگیری مستمر به دادسرا بکشانند و مجبورشان کنند در بازپرسی پاسخگو باشند. که همچنان پرونده در دادسرا مفتوح میباشد.


البته میتوان گفت یکی از دلایل این پرونده سازی ها وسناریوهای جدید برای سه تن از اعضای سندیکای شرکت واحد داشتن حق وکالت از ۱۲۰ رانندگان مالباخته شرکت واحد است تا بلکه بازداشت این نمایندگان سندیکایی فرصت بیشتری برای مال اندوزی مدیران تعاونی مسکن را فراهم کند.


سندیکای کارگران شرکت واحد اعلام میدارد، مبارزات کارگران و معلمان و بازنشستگان و اعتراضات فرودستان، متکی به اشخاص و افراد نیست که با پرونده سازی و دستگیری تعدادی از چهره های شناخته شده این تشکل ها بشود اعتراضات کارگران و معلمان و بازنشستگان و جنبش های اعتراضی مردمی را سرکوب کرد، چرا که در چندسال گذشته بیشترین فشار سرکوب ، تهدیدو اذیت وآزار نسبت به فعالین کارگری و معلمان و بازنشستگان ، نویسندگان ، دانشجویان و روزنامه نگاران و .....از سوی عوامل امنیتی و سیستم قضایی صورت گرفته و همچنان شاهد گسترش اعتراضات و افزایش نارضایتی های عمومی در اکثر شهرهای کشور هستیم.


سندیکای کارگران شرکت واحد بازداشت و پرونده سازی برای اعضای این سندیکا و فعالان کانون صنفی معلمان را شدیدا محکوم میکند و خواستار آزادی تمامی بازداشت شدگان اخیر همچنین رضا شهابی و حسن سعیدی و دیگر فعالین دربند میباشد.

چاره زحمت کشان وحدت وتشکیلات


سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

سندیکای کارگران شرکت واحد سناریوسازی های وزرات اطلاعات علیه اعضای این سندیکا و کانون صنفی معلمان ودیگر فعالین را قویا محکوم میکند .