خبر

الهه محمدی و نیلوفر حامدی مجموعا به ۲۵ سال حبس محکوم شدند.

الهه محمدی و نیلوفر حامدی دو خبرنگاری که خبر قتل مهسا (ژینا) امینی را در ابتدای جنبش آزادی‌خواهی پیگیری و منتشر کردند و بیش از یک سال است که در زندان اوین محبوسند، به ترتیب به ۱۲ و ۱۳ سال حبس محکوم شدند.

شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی این دو خبرنگار را در هر ۳ عنوان اتهامی مجرم شناخت. الهه محمدی را به تحمل ۶ سال حبس به اتهام همکاری با دولت متخاصم آمریکا، ۵ سال حبس به اتهام اجتماع و تبانی بر علیه امنیت کشور و همچنین به تحمل یک سال حبس به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام محکوم کرد.

نیلوفر حامدی نیز به تحمل ۷ سال حبس به اتهام همکاری با دولت متخاصم آمریکا، ۵ سال حبس به اتهام اجتماع و تبانی و اقدام علیه امنیت کشور و به یک سال حبس به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام محکوم شد.

این دو روزنامه‌نگار به مدت دو سال از عضویت در احزاب، تشکل‌های سیاسی و فعالیت در فضای مجازی، رسانه‌ها و مطبوعات محروم شده‌اند.

در صورت تایید احکام صادره در دادگاه تجدیدنظر، ۶ سال از حکم ۱۲ سال زندان الهه محمدی و ۷ سال از حکم ۱۳ سال زندان نیلوفر حامدی قابل اجرا است.

این احکام که صرفا به دلیل انتشار یک خبر صادر شده است، فقط نشان از یک چیز دارد، پایبندی به گردش آزاد اطلاعات، کیفری سنگین در پی دارد و حکومت برای بقای خود چاره‌ای جز سرکوب آزادی بیان به هر وسیله و ابزاری نمی‌شناسد.