اعتصاب حدود دو هزار کارگر در معدن مس سونگون وارد سومین روز خود شده است

ازیکشنبه سی ام آبان  اعتصاب کارگران دراعتراض به بسته شدن کارت حدود 60 نفر از نمایندگان آنان شروع شده بوداکنون  وارد سومین روز خود شده است. حدود دو هزار  کارگر از شرکت‌های پیمانکاری آهن‌آجین (معدن)، آهن‌آجین (لیچینگ)، مبین، زحل، نوآوران، پارس اولنگ و خدمات اکتشافی، شاغل در مجتمع مس سونگون ورزقان همچنان از حضور در سر کار خودداری کرده و در اعتصاب به سر میبرند.

قرارداد کاری تمامی این کارگران پایان یافته اما مدیرعامل شرکت ملی مس ایران وعده داده بود که قرارداد همگی آنها یکساله تمدید خواهد شد. اکنون مدیران مجتمع و شرکت‌های پیمانکاری از کارگران خواسته‌اند که به سر کار بازگردند اما مانع از ورود و تداوم کار نمایندگان کارگران می‌شوند.

کارگران شاغل در مجتمع اعلام کرده‌اند که در مقابل اخراج همکاران خود خواهند ایستاد و تا زمانی که قرارداد تمامی پرسنل امضا نگردد به اعتصاب ادامه خواهند داد.

اعتراض کارگران بیکار شده معدن «طلای آق‌دره» به تصمیم کارفرما برای تعدیل

ازدوشنبه یکم آذر ماه تعدادی از کارگران بیکار شده معدن «طلای آق‌دره» در استان آذربایجان غربی در اعتراض به تصمیم کارفرما در خصوص تعدیل خود و شمار دیگری از همکارانشان تجمع کردند.

۱۰۰ نفر از کارگران این معدن قراردادهایشان توسط کارفرما تمدید نشده است وبیکار شده‌اند. شنیده‌ها حاکی از آن است که تعداد کارگرانی که تا ماه آینده تعدیل خواهند شد به ۲۵۰ تا ۲۷۰ نفر خواهد رسید.

اعتراض کارگران معدن آسمینون و انسداد مسیر منوجان بندرعباس

کارگران معدن آسمینون منوجان ، از صبح امروز با حضور در جاده بین المللی منوجان- بندرعباس این محور را مسدود کردند.