به نام خداوند جان و خرد


#اطلاعیه شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران پیرامون بازداشت و هتک حرمت معلم فرهیخته



به نام خداوند جان و خرد

 

#اطلاعیه شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران پیرامون بازداشت و هتک حرمت معلم فرهیخته

#آمانج امینی

 

 

A group of people holding signs

Description automatically generated with medium confidence

 

دیروز مصادف با ۲۰ آذر ماه یکهزار و چهارصد خورشیدی همزمان با تحصن و اعتصابات سراسری معلمان ایران برای احقاق حقوق قانونی، مدنی و صنفی خود؛ اداره اطلاعات شهرستان سقز استان کردستان پس از احضار معلم خوشنام و مطالبه گر# آمانج_ امینی از اعضای ارشد انجمن صنفی معلمان کردستان، علی رغم تمامی حقوق شهروندی مصرح در قوانین موجود کشور  اقدام به هتاکی، هتک حرمت و ضرب و شتم نامبرده می نمایند.

 

اقدامات اخیر اعم از بازداشت، بی احترامی و نادیده گرفتن خواسته های قانونی و برحق معلمان نشان از برداشته شدن صورتک نفاق و تمامیت خواهی طیفی در کشور می دهد که با استفاده از عوامل معلوم الحال بی مایه و مقدار در صدد بی حرمتی و محدود کردن هر چه بیشتر حقوق ایرانیان به ویژه فرهنگیان هستند.

 

این در حالیست که عده ای تهی مغز متوهم، هر از گاهی لجام گسیخته دست به اقدامات فراقانونی و مشمئز کننده می زنند و این امر جز آسیب به اعتماد عمومی، قانون و نظم در جامعه دستاوردی نداشته است.

در کشوری با این همه قدمت و سبقه و دارای قوانین کلی و جزئی سپردن عنان امور را به این گونه افراد، دور از عقلانیت است و جایگاه حقوقی و عرفی ندارد.

بدیهی است حکومت به جای این حرکات ناشایست مر قانون را استمرار و توسعه بخشد و با سرعت و بیش از هر زمانی حقوق قانونی، فرهنگی و به حق فرهنگیان را که در قانون اساسی کشور آمده به رسمیت شناخته و از تهدید حقوق آن ها دست بردارد و راه را بر جریان ها و افکار انحصارخواهانه و آن هایی که اساسا اعتقادی به این تنوع، تکثر و حق خواهی ندارند سد کند.

 

خوشبختانه مبدا و نیات این تحرکات مذبوحانه مدت هاست که برای مردم ایران هویدا شده و این تلاش ها که به منظور تفرقه و سواستفاده از شرایط موجود کشور انجام می گیرد، هر بار خنثی شده است.

 

کشور ایران از جنبه های مختلف، کشوری متنوع و متکثر است که دارای منابع و ثروت های متعددی است، بنابراین تلاش برای مسکوت گذاشتن خواسته ها و نیازهای منطقی و اولویت دار، تلاشی مذبوحانه بوده که دارندگان این تفکر و اندیشه ی انحصاری این آرزو را به گور خواهند برد.

 

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران ضمن محکوم کردن و ابراز انزجار از این اعمال شنیع، جاهلانه و غیر اخلاقی از آحاد جامعه ی فرهنگی می خواهد بیش از گذشته در جهت استیلای حقوق و مطالبات خود همت گماشته و آن ها را پاس بدارند. همچنین از نمایندگان مجلس، وزارت آموزش و پرورش و دستگاه قضایی می خواهد نسبت به حقوق نادیده گرفته شده ی معلمان و دانش آموزان درخصوص معیشت، منزلت و برخورداری از آموزش مناسب و کیفی دفاع و برای احقاق آن تلاش نمایند و در جای درست موقعیتی که به آنها تفویض شده، قرار گیرند.

 

سخنگوی شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران

اسکندر لطفی