#بیانیه_محکومیت_بازداشت_دبیرکل_کانون_صنفی_معلمان_تهران ، #محمدتقی_فلاحی 



صبح روز چهارشنبه ۲۹ دی‌ماه نیروهای امنیتی دبیرکل کانون صنفی معلمان را بازداشت و برای اجرای حکم  به زندان اوین منتقل نمودند. این تعرض در حالی صورت می‌گیرد که جنبش معلمان ایران در اوج مطالبه‌گری خود است و طی ماه‌های گذشته شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران تجمعات باشکوهی را برگزار نموده و معلمان و دانش‌آموزان و والدین از این مطالبه‌گری حمایت نمودند. بی‌شک بازداشت آقای فلاحی برای سرکوب جنبش معلمان و به محاق بردن مطالبات صنفی است و نشان می‌دهد که حاکمیت قصد دارد به جای پاسخگویی ، مشت آهنین نشان دهد اما غافل از آنکه این سرکوب‌ها هرگز نمی‌تواند مطالبه‌گری فرهنگیان را متوقف نماید. 


محمد تقی فلاحی چون سایر معلمان دربند در گذشته و حال، انسانی شریف و آزاده و نماد ایستادگی بر سر آرمان‌های انسانی و صنفی است. بی‌شک سطح خشونت و سرکوب حاکمیت می‌تواند گسترش پیدا کند و ممکن است پرونده‌های جدید تشکیل شود و احکام جدید اجرا گردد اما هرگز پرچم مطالبه‌گری بر زمین نخواهد افتاد. جنبش سرفراز معلمان ایران ضمن احترام به نمادها و افراد شاخص خود به عقبه تاریخی خود و پشتوانه معلمان متکی است و هرگز با زندان رفتن فعالان صنفی مطالبات به محاق نخواهد رفت. 


کانون صنفی معلمان تهران ضمن محکوم نمودن بازداشت دبیرکل این تشکل، خواهان آزادی بی‌قید و شرط ایشان و سایر معلمان دربند است و هشدار می دهد ، در صورتی که این روند سرکوب و ارعاب ادامه یابد حاکمیت با اعتراضات گسترده تشکل‌های صنفی و معلمان روبرو خواهد شد. 


ما به تمام تشکل‌های مدنی و صنفی و فعالان اجتماعی فراخوان می‌دهیم در برابر این خط سرکوب معلمان سکوت نکنند تعرض به فعالان صنفی معلمان تعرض به جنبش معلمان و تعرض به کلیت جامعه است. 


کانون صنفی معلمان تهران 

۲۹ دی ۱۴۰۰