موج اعتصاب کامیونداران در ده شهر

در ادامه انتشار اخبار اعتصابات کارگری در واحدهای تولیدی و از جمله در ذوب آهن اصفهان، مجموعه خبرهایی نیز در باره آغاز اعتصاب کامیون داران در روز یکشنبه ۶ آذر ماه در شبکه های اجتماعی انتشار یافت. کامیونداران برای اولین بار طی خیزش انقلابی بطور گسترده در ده شهر اعتصاب کردند. اعتصاب در میان کامیونداران استان قزوین، منطقه شاهپور اصفهان، جاده بومهن به تهران، کرمانشاه و بندرعباس برای دومین روز، کاشان، مرز باشماقِ مریوان، مرند و حومه، شیراز و همچنین معدن طلای موته اصفهان صورت گرفت.

این اعتصاب در حالی آغاز شده است که کارگران خودروسازیِ مرتب در ادامه اعتصاب و اعتراض به خاطر عدم دریافت ۹ ماه حقوق، روز یکشنبه در تجمع اعتراضی خود شعار دادند: « نون و پنیر و پونه / ما همه گشنمونه. وعده‌وعید نمی‌خوایم، ما حقمونو می‌خوایم».

آغاز اعتصاب کامیونداران در ده منطقه کشور علیرغم وعده تعلق «سوخت ترمیمی» به آنان صورت گرفته است. در حالی که کامیونداران مشکل تن بر کیلومتر، لاستیک، روغن، لوازم یدکی و کمبود سهمیه سوخت دارند، دولت هر بار که خطر اعتصاب را جدی می بیند برای درهم شکستن وحدت کامیونداران وعده سوخت ترمیمی به آنان می دهد و بلافاصله پس از موفقیت در اختلاف اندازی و جلوگیری از اعتصاب، همان وعده ها را هم به حال خود رها می کند و سوختی به کارت ها اضافه نمی