عدم اعزام داود رضوی به آندوسکوپی علیرغم دستور پزشک


بنا به اطلاع واصله، قرار بود که داود رضوی در تاریخ ۲ اسفند برای آندوسکوپی و کولونوسکوپی به بیمارستان اعزام شود. خانواده این کارگر زندانی با هماهنگی با زندان و بر اساس دستور پزشک برای وی نوبت گرفته بودند که متاسفانه این اعزام بدون ذکر دلیل کنسل شده است، و داروهای لازم برای امادگی قبل انجام کولونوسکوپی که از ۴۸ ساعت قبل هست را در اختیار ایشان قرار نداده اند.


داود رضوی از ناراحتی مزمن معده در رنج است و همچنین مشکلات دندان‌ها باعث تشدید وضعیت وخیم وی شده و چند بار دچار خونریزی معده شده است. این شرایط باعث شده که آقای رضوی به طور مداوم دچار افت فشار خون شده و احساس ضعف و خواب آلودگی داشته باشد. علیرغم اینکه هم پزشک معالج این کارگر زندانی و هم پزشک زندان دستور کولونوسکوپی و آندوسکوپی داده‌اند اما مسئولین زندان بدون دلیل موجه از اعزام وی به مرکز درمانی خودداری می کنند.


این وضعیت باعث نگرانی شدید خانواده در رابطه با سلامتی آقای رضوی شده است.


داود رضوی، عضو هیات‌مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد، که ۵ مهر ماه ۱۴۰۱ بازداشت شده است، هم چنان بلاتکلیف در زندان تهران بزرگ نگهداری می‌شود و با وجود انتقال پرونده ایشان به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، هنوز کیفرخواستی برای او صادر نشده و بازداشت موقت او نیز در دو ماه اخیر به ایشان ابلاغ نگردیده است.


در مراجعه خانواده رضوی به دادگاه انقلاب با درخواست مرخصی جهت انجام مراحل درمان نیز موافقت نشد و اعلام کردند به دنبال نامه‌ی زندان، روند کارهای درمانی پیگیری خواهد شد.


سندیکای کارگران شرکت واحد ضمن ابراز نگرانی از وضعیت داود رضوی، خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط این کارگر زندانی و رسیدگی فوری پزشکی به نامبرده می‌باشد. سندیکا قوه قضائیه و مقامات زندان را مسئول سلامتی داود رضوی می داند و در قبال هرگونه صدمه ای به ایشان باید پاسخگو‌ باشند.


کارگر زندانی آزاد باید‌ گردد!

زندانی سیاسی آزاد باید گردد!


چاره کارگران وحدت و تشکل


سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

۳۰ بهمن ۱۴۰۱


https://t.me/vahedsyndica‌

https://www.instagram.com/vahedsyndica/

https://twitter.com/VahedSyndicate

www.vahedsyndica.com

vsyndica@gmail.com