بیست و هشتمین هفته‌ی کارزار_سه‌شنبه‌های_نه_به_اعدام؛ پیوستن زندانیان سیاسی بند زنان و مردان زندان لاکان رشت به این کارزار


جمهوری اسلامی در ابتدای سال جاری دست‌کم ۲۲۸ نفر را اعدام کرده و در یک ماه اخیر به این کشتار شتاب داده‌است. در یک هفته گذشته در زندانهای ایران بیش از ۲۳ نفر به اتهامات مختلف برای اعدام به انفرادی منتقل شده‌اند که ۱۶ نفر آنها در زندان قزلحصار، ۴ نفر در زندان بندرعباس و تعدادی در زندانهای دیگر هستند و حکومت کماکان به سرکوب و فشار بر زندانیان ادامه می‌دهد.


در اقدام سرکوبگرانه دیگر در پی‌ تحصن و اعتصاب و اعتراض در بند زنان زندان اوین به احکام اعدام، حکومت ۳۷ نفر آنها را ممنوع‌الملاقات کرده‌ است.


کارزار سه‌شنبه های نه به اعدام درحالی وارد ۲۸ امین هفته خود می‌شود که بند زنان رشت سه‌شنبه گذشته در بیانیه‌ای اعلام کردند به کارزار پیوسته‌اند. آنان به جز زندانیان سیاسی نسبت به وضعیت زندانیان عادی زیر حکم هشدار دادند و روز گذشته ۱۱ نفر از بند مردان لاکان رشت نیز به کمپین پیوسته و در بیانیه خود اعدامها در ایران را احکام قرون وسطایی خوانده و آن را شدیدا محکوم کرده‌اند.


با پیوستن زندان لاکان رشت به کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام، تعداد زندانها به ۱۸ زندان رسیده است که شامل زندان قزلحصار (واحد۳ و واحد۴)، زندان اوین (بند زنان ،بند ۴و۶و۸)، زندان مرکزی کرج، زندان خرم آباد، زندان خوی، زندان نقده، زندان سقز، زندان بانه، زندان مریوان، زندان کامیاران، زندان سلماس، زندان ارومیه، زندان تبریز، زندان اردبیل، زندان مشهد، زندان نظام شیراز، زندان قائم‌شهر و زندان لاکان رشت (بندزنان و بند مردان) می‌باشد.


کارزار سه‌شنبه های نه به اعدام همواره خواستار لغو اعدام و شکنجه در ایران و حمایت و پیوستن همه هموطنان و زندانیان در زندانهای کشور به این کارزار بوده است.


کارزار سه‌شنبه‌های نه به اعدام

سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳