اعلان پشتیبانی نهادهای چپ و دمکراتیک

از تجمعات اعتراضی، خواسته ها و مطالبات بازنشستگان در ایران!

فقط کف خیابون به دست میاد حقمون

بازنشسته لشگری - کشوری - تامین اجتماعی، اتحاد اتحاد

طبقه حاکم در ایران که برای حیات خود جز سرکوب، زندان، شکنجه، اعدام روش دیگری در طول بیش از ۴ دهه نداشته است، بی وقفه مبارزه سازمان یافته، تجمع، اعتصاب، اعتراض، اقدام خیابانی و خیزش به اشکال مختلف جاری بوده و ادامه دارد.

بازنشستگان امروز یعنی کارگران دیروز، در کنارخود کارگران، معلمان، زنان، جوانان، پرستاران، پزشکان، روزنامه نگاران، نویسندگان، وکلا، هنرمندان ودیگر بخشهای مختلف مترقی اجتماعی شرایط سختی را با مبارزات و مقاومت خود، برای کل طبقه حاکم و سران ریز و درشت حکومتی ایجاد نموده اند و روزی نیست که صدای اعتراض از گوشه های مختلف جامعه ایران بگوش نرسد.

بازنشستگان چندین سال است که در مقابل بی حقوقی و برآورده نشدن خواسته هایشان دست به تجمعات اعتراضی زده و هیچ وحشتی از اذیت و آزار دژخیمان حکومتی نداشته و به اشکال مختلف و مستمر در کف خیابان در مقابل مراکز تامین اجتماعی و فرمانداری ها فریاد سرداده اند. هر روز با شعارها روشنتری، تضاد خود با حاکمان، کاخ نشینان و مجلسیان به گوش افکار عمومی جامعه میرسانند. آنها در شعارها، سخنرانی هایشان نشان میدهند که توهمی به هیچکدام از دست اندرکاران و چپاولگران حاکم در ایران در هیچ سطحی ندارند. بازنشستگان به صراحت اعلام میکنند نه دولت ، نه مجلس نیستند به فکر ملت.

یکشنبه های اعتراضی به مرور تبدیل به روزهای بیشتر اعتراضی شده است، امروز اکثر روزهای هفته اعتراضات بازنشستگان را شاهد هستیم و بخشهای مختلف بازنشستگان تامین اجتماعی، لشگری و کشوری، کارگری و فرهنگی و بخشهای مختلف اداری یکصدا شده اند و در مقابل بی حقوقی، دزدی از حقوقشان، فقر و نبود امنیت وسلامت، نبود دارو و درمان مناسب سکوت نکرده و هر روز خیابانها بیشتر و بیشتر زیر پای بازنشستگان به لرزه می افتد.

نهادهای چپ و دمکراتیک از تجمعات اعتراضی بازنشستگان و تمامی خواسته ها و مطالباتشان حمایت کرده و صدای اعتراضات آنها را رساتر کرده، سندیکاها، اتحادیه ها و تشکلات مترقی را مطلع نموده تا همبستگی و پشتیبانی با گروههای محتلف بازنشستگان در ایران را وسیعتر کنند.

زندانی سیاسی و عقیدتی آزاد باید گردد!

نه به اعدام در سراسر ایران و جهان!

سرنگون باد رژیم اسلامی ایران!

زنده باد آزادی و دمکراسی!

آگوست ۲۰۲۳ برابر با مرداد ۱۴۰۲

هیئت هماهنگی نهادهای چپ و دمکراتیک