تعداد قربانیان حملات اسرائیل به غزه از ۱۳هزار نفر گذشت

افزایش آمار قربانیان در نوار غزه به ۱۳ هزار نفر

مقام‌های حماس در نوار غزه روز یکشنبه اعلام کردند که شمار کشته‌شدگان در پی عملیات نظامی اسرائیل در این باریکه به «۱۳ هزار نفر» رسید. بنا به همین گزارش بیش از «۵۵۰۰ نفر» از کشته‌شدگان کودک بودند. مسئولان حماس همچنین از زخمی شدن «۳۰ هزار نفر» از روز هفت اکتبر تاکنون سخن می‌گویند.

دبیرکل سازمان ملل حمله به مدارس سازمان ملل را «شوکه‌کننده» خواند

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، می‌گوید از حمله به دو مدرسه سازمان ملل در غزه، ظرف ۲۴ ساعت، «شوکه» شده است. آقای گوترش در بیانیه‌ای آورده است: «دهها نفر، شامل بسیاری زن و کودک، در حالیکه به دنبال امنیت در اماکن متعلق به سازمان ملل بودند، کشته و مجروح شدند.» در این بیانیه همچنین آمده است: «صدها هزار غیرنظامی فلسطینی به دلیل تشدید جنگ در غزه به دنبال سرپناهی در اماکن سازمان ملل هستند. من تاکید می‌کنم اماکن ما قابل تعرض نیست.» او افزوده است که این جنگ تلفات غیرنظامی «زیاد و غیرقابل قبول» داشته است. دبیر کل سازمان ملل خواستار «وقفه بشردوستانه» فوری در جنگ شده است.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل: برخی اقدام‌های ارتش اسرائیل می‌تواند جنایت جنگی محسوب شود

فولکر تورک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل می‌گوید برخی از اقدام‌های ارتش اسرائیل در جنگ غزه می‌تواند «جنایت جنگی» محسوب شود. او افزود که «رویدادهای وحشتناک» ۴۸ ساعت گذشته در نوار غزه قابل درک نیست. یک مدرسه تحت پوشش سازمان ملل که به عنوان پناهگاه آوارگان مورد استفاده قرار می‌گرفت روز شنبه هدف حمله قرار گرفت. فولکر تورک تصاویر منتشرشده از پیامدهای این حمله را «وحشتناک» خواند. این در حالی است که به گفته کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل دستکم سه مدرسه دیگر نیز که آوارگان در آنها پناه گرفته بودند طی ۴۸ ساعت گذشته هدف حمله قرار گرفتند.

ارتش اسرائیل ویدئوهایی «از انتقال گروگان‌ها به بیمارستان الشفا در غزه» پخش کرد

ارتش اسرائیل روز یکشنبه ویدئوهایی پخش کرد که به گفته این نیروی نظامی «انتقال گروگان‌های اسرائیلی به بیمارستان الشفا در روز هفت اکتبر» را نشان می‌دهد. منبع این تصاویر ویدئویی دوربین‌های مداربسته بیمارستان الشفا عنوان شده است. ارتش اسرائیل می‌گوید این تصاویر نشان می‌دهد که حماس از بیمارستان الشفا به عنوان «زیرساختی تروریستی» استفاده کرده است.

ارتش اسرائیل می‌گوید «تونلی ۵۵ متری زیر بیمارستان الشفا» در غزه کشف کرده است

ارتش اسرائیل اعلام کرد که «تونلی ۵۵ متری زیر بیمارستان الشفا» در شهر غزه کشف کرده است. اسرائیل مدعی است که از این تونل برای «تروریسم» استفاده می‌شده است. نظامیان اسرائیل از روز چهارشنبه عملیات جستجوی خود در بیمارستان الشفا و اطراف آن را آغاز کردند.

وزیر اطلاعات اسرائیل: جامعه جهانی به جای بازسازی نوار غزه به فکر جابجایی ساکنان آن باشد

گیلا گاملیل، وزیر اطلاعات اسرائیل روز یکشنبه از جامعه جهانی خواست به جای «کمک مالی به بازسازی نوار غزه» به دنبال «تشویق به جابجایی خودخواسته» ساکنان این باریکه باشد. وی پیشنهاد کرد که کشورهای جهان به دنبال «کمک به ساکنان غزه» برای «ساختن زندگی جدید در کشور میزبان» خود باشند. سخنان وزیر اطلاعات اسرائیل که عضو حزب لیکود (حزب بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل) است در حالی بیان می‌شود که حدود ۸۰ درصد از ساکنان نوار غزه از آوارگان فلسطینی یا خانواده‌هایشان به دنبال «نکبت» و رویدادهای سال ۱۹۴۸ مجبور به ترک خانه‌های خود و اسکان در باریکه غزه شدند.