اعدام چهار زندانی سیاسی


صبح امروز نهم بهمن ماه خبرگزاری قوه‌ی ‌قضائیه و رسانه‌های نزدیک به حکومت از اعدام چهار زندانی سیاسی کُرد در زندان قزل‌حصار خبر دادند. اعدام این چهار زندانی به‌رغم مخالفت گسترده با احکام اعدام و اعتراض مردم آزادی‌خواه و نهادهای بین‌المللی مدافع حقوق بشر صورت گرفت.

محمد فرامرزی، محسن مظلوم، وفا آذربار و پژمان فاتحی تابستان سال ۱۴۰۱ به اتهام «همکاری اطلاعاتی» با اسرائیل بازداشت و به اعدام محکوم شدند. این زندانیان سیاسی و خانواده‌های آنان این اتهام را رد کردند و نهادهای مدافع حقوق بشر با اشاره به پنهانی بودن تمامی مراحل قضایی، حکم اعدام را «ناعادلانه» دانستند. همچنین وکیل این چهار زندانی، روز ۲۶ دی‌ماه سال جاری اعلام کرد دیوان عالی کشور درخواست اعاده‌ی دادرسی موکلانش را به بهانه‌ی عدم ارائه‌ی دادنامه رد کرده و این در حالی‌ست که در «پرونده‌های امنیتی» دادنامه‌ها در اختیار وکلا قرار نمی‌گیرد.

روز یکشنبه هشتم بهمن‌ماه خانواده‌های این زندانیان برای ملاقات به زندان اوین فراخوانده شدند.‌ به نقل از آنان در این ملاقات زندانیان گفته‌اند که «این آخرین دیدار است» و پژمان فاتحی به مادرش گفته است: «این مرگ برای من یک مرگ با افتخار است؛ در مراسمم سیاه نپوشید و گریه نکنید».